W czym pomaga coaching
Wpływa na wydajność pracowników
Coaching wspiera w nabywaniu nowych umiejętności potrzebnych do osiągnięcia sukcesu i pomaga pracownikom poprawić produktywność w pracy.
Posiadanie menedżera, który zna techniki coachingu może sprawić, że będzie bardziej przystępny, a pracownicy będą czuć się bardziej komfortowo, idąc do lidera otwartego na dialog. Coaching wpływa na wydajność pracowników, co ostatecznie przekłada się na sukces firmy.
Pomaga osiągnąć cele
Coach może pomóc w tworzeniu osobistych celów dla każdego członka zespołu, które uwzględniają umiejętności i rolę każdego z nich. Konkretne cele mogą prowadzić do większego sukcesu zespołowego, i firmowego. Rolą coacha jest staranne zaprojektowanie procesu, trzymanie pieczy nad zdefiniowaniem mierników i wspieraniem w skutecznym realizowaniu celów.
Promuje pracę zespołową
Coaching (szczególnie zespołowy) skupia się na wypracowaniu wizji wspólnego celu, zachęca do współpracy między pracownikami oraz wzmacnia pracę z liderem. Prowadzi to do podniesienia wydajności i większej produktywności.
Nawiązuje otwartą komunikację
Coaching pomaga w budowaniu relacji między pracownikami i liderami, co poprawia kulturę i środowisko pracy. Poprzez wzmocnienie dialogu sprawia, że miejsce pracy jest przyjemniejsze dla wszystkich.
Uczy pracowników umiejętności rozwiązywania problemów
Jednym z celów coachingu jest wzmocnienie członków zespołu w umiejętności skutecznego rozwiązywania problemów, aby mogli lepiej i bardziej samodzielnie wykonywać swoje zadania.
Coach pomaga poprzez wprowadzanie procesu i budowania strategii, poszerzając perspektywę i pracując na zasobach jednostek.
Zwiększa retencję pracowników
Coaching w miejscu pracy może również zwiększyć wskaźniki retencji, ponieważ pracownicy otrzymują wsparcie w obszarach, które definiują jako istotne dla nich. Tym samym poprawiają się ich poczucie sensu pracy, co przekłada się na wydajność i satysfakcję z pracy. Coaching pomaga również nawiązać zdrowe relacje w pracy.